close
تبلیغات در اینترنت
دلایلی که اهل سنت ووهابی ها می آورند در اینکه منشا شیعه از عبدالله بن سبا است

دلایلی که اهل سنت ووهابی ها می آورند در اینکه منشا شیعه از عبدالله بن سبا است

منظره ای زیبا از سواحل بنگلادش منظره ای زیبا از سواحل کولالام پور منظره ای زیبا از سواحل بنگلادش

وب سایت روستای استخرسر
فقط حیدر امیرالمومنین است
خوش آمـــدید

دلایلی که اهل سنت ووهابی ها می آورند در اینکه منشا شیعه از عبدالله بن سبا است

دلایلی که اهل سنت ووهابی ها می آورند در اینکه منشا شیعه از عبدالله بن سبا است

يکي از حساس‌ترين شبهاتي که از دير زمان، متوجه فرهنگ نوراني شيعه بوده است، اين است که می گویند مؤسس و بنيان‌گذار مذهب شيعه، يک فرد يهودي به نام عبدالله بن سبأ است.

ابن‌تيميه و بعد از او دهلوي و احسان إلهي ظهير و الان هم بعضي از اساتيد دانشگاه‌هاي عربستان سعودي مانند دکتر قِفاري و ديگران که مذهب شيعه را متصل کنند به يک يهودي به نام عبدالله بن سبأ.

اينها براي زير سوال بردن مذهب اهل بيت (عليهم السلام) و مذهب شيعه‌اي که برخواسته از متن قرآن است و منطبق با فرهنگ راستين محمدي (صلي الله عليه و آله و سلم) است، به دست و پا افتاده‌اند و سخنان بي‌اساس و بي‌پايه مي‌زنند و حتي خودشان هم در اين زمينه، گرفتار تناقض‌ها و مطالب گوناگون شده‌اند.

1-ابن‌تيميه - تئورسين وهابيت - در کتاب مجموع فتاوي، اين عبارت را دارد:

أن أصل الرفض من المنافقين الزنادقة، فإنه ابتدعه ابن سبأ الزنديق و أظهر الغلو في علي بدعوى الإمامة و النص عليه و ادعى العصمة له.

اساس مذهب شيعه برمي‌گردد به منافقين و ملحدين به نام عبدالله بن سبأ ملحد که او درباره علي، غلو کرد و گفت او امام است و پيامبر هم او را به نام خليفه، نصب کرده است و مدعي عصمت علي است.

مجموع الفتاوي لإبن‌تيميه، ج4، ص435

ايشان مي‌گويد:

اول من ابتدع القول بالعصمة لعلي و بالنص عليه بالخلافة هو رأس هولاء المنافقين عبدالله بن سبأ، فأظهر الإسلام و أراد فساد دين الإسلام کما أفسد بُلس دين النصارا.

اول کسي که عصمت را براي علي اختراع کرد و گفت علي از طرف پيامبر براي خلافت نصب شده و نص و روايت داريم، سردسته منافقين، عبدالله بن سبأ بوده است. او تظاهر به اسلام کرد و هدفش، نابودي دين اسلام بود، همانطوري که آقاي بُلس يهودي براي نابوي دين مسيحيت، مسيحي شد و تغييرات مفصلي را در دين مسيحيت ايجاد کرد.

مي‌گويد:

تمام رواياتي که شيعه از اهل بيت نقل کرده‌اند، دروغ است و روايتي که اينها از اهل بيت شنيده باشند، ندارند و تمام اينها را عبدالله بن سبأ جعل کرده است.

مجموع فتاوا لإبن‌تيميه، ج4، ص367

حال آنکه خود اينها معتقدند که عبدالله بن سبأ را اميرالمؤمنين (عليه السلام) کشت و يا او را در آتش سوزاند.

منهاج السنة لإبن‌تيمية، ج2، ص510 و ج7، ص220

با اين‌که 90٪ روايات اهل بيت (عليهم السلام)، در زمان امام صادق (عليه السلام) و امام باقر (عليه السلام) منتشر شده است.

2-احسان إلهي ظهير - کتابي دارد به نام الشيعة و التشيّع که به فحش‌نامه بيشتر شبيه است تا کتاب اسلامي در صفحه 267 در اين زمينه، مفصل حرف دارد که سخنانش همان مطالب بي‌اساس ابن‌تيميه و مطالب بي‌پايه دهلوي را مطرح کرده است .

3- عبد العزيز دهلوي- در تحفة الإثني عشرية - که در حقيقت تحفه فحش‌نامه و سب‌ّ‌نامه به شيعه است - در صفحه 9 و 53، چاپ پاکستان در اين زمينه، مفصل سخن گفته است.

4- دکتر قفاري - که امروز، از ليدرها و ايدئولوک‌هاي وهابي است و کتاب او را دولت عربستان سعودي با تيراژهاي چند صد هزار، چاپ و منتشر کرده و اخيرا هم اين کتاب‌ها، متن درسي در مقطع کارشناسي ارشد در دانشگاه بين‌المللي مدينه تدريس مي‌شود - در کتاب اصول مذهب الشيعة الإماميّة، جلد 2، صفحه 792، همين حرف‌هاي ابن‌تيميه و دهلوي و احسان إلهي ظهير را مطرح کرده و مي‌گويد:

تمام مباحثي که امروز، شيعه مطرح مي‌کند و عقائد شيعه نسبت به وصايت اميرالمؤمنين (عليه السلام) و عصمت ائمه (عليهم السلام) و بحث رجعت، به فردي به نام عبدالله بن سبأ يهودي برمي‌گردد.

5-اسفرايني مي‌گويد:

إنه کان يؤمن أن عليا نبي.

عبدالله بن سبأ معتقد بود که علي بن أبي طالب، نبي است.التفسير في الدين، ص123

6- عبد القاهر بغدادي مي‌گويد:

ثم يؤمن بأنه إله.

عبدالله بن سبأ، معتقد بود که علي، خداست.الفرق بين الفرق لعبد القاهر البغدادي، ص15

کان يؤمن بأن عليا وصي النبي.

عبدالله بن سبأ عقيده داشت که علي بن أبي طالب، وصي پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) است.

الفرق بين الفرق لعبد القاهر البغدادي، ص225

7- شهرستاني - از استوانه‌هاي کلامي اهل سنت - مي‌گويد:

کان يؤمن بأن عليا ليس إله کاملا، بل حلّ به جزء الألوهية.

معتقد بود که علي بن أبي طالب، خداي کامل نبود، بلکه بخشي از الوهيت در او حلول کرده بود..

الملل و النحل للشهرستاني، ج1، ص174، چاپ دارالمعرفة بيروت

8- شهرستاني و ايجي مي‌گويند:

عبدالله بن سبأ معتقد بود که علي از دنيا نرفته است و درون ابر زندگي مي‌کند و رعد و برقي که شما مي‌شنويد، صداي علي است و روزي خواهد آمد و دنيا را پر از عدل و داد مي‌کند.

الملل و النحل للشهرستاني، ج1، ص174 - المواقف للإيجي، ج3، ص679

9- طبري - سازنده افسانه عبدالله بن سبأ - مي‌گويد:

کان ينادي بأن النبي سيرجع لا عليا.

کسي که در رجعت برمي‌گردد، علي نيست و پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) است.

تاريخ الطبري، ج3، ص378

شما ببينيد!

اين تناقض‌هايي است که درباره عبدالله بن سبأ دارند. يکي مي‌گويد که سازنده مذهب شيعه بوده است و يکي مي‌گويد که معتقد بود که حضرت علي (عليه السلام) خداست و يکي مي‌گويد که معتقد بود که حضرت علي (عليه السلام)، پيامبر است و يکي مي‌گويد که معتقد بود که حضرت علي (عليه السلام)، همان حضرت مهدي (عليه السلام) است و در ميان ابرها زندگي مي‌کند. خود اين آقايان، درباره عبدالله بن سبأ به يک نقطه مشترکي نرسيدند.

يکي مي‌گويد که در سال 30 هجري در زمان عثمان، مسلمان شد.

تاريخ الطبري، ج3، ص375 و 378 - الكامل في التاريخ لإبن الأثير، ج3، ص114

جناب طبري در جاي ديگر مي‌گويد که در سال 33 هجري مسلمان شده است.

جناب ابن اثير مي‌گويد که در سال 27 هجري مسلمان شده است.

اينها نشان مي‌دهد که چون اين افسانه، واقعيت ندارد، هر روز فکري مي‌کنند و يک چيزي بر اين افسانه مي‌افزايند، لذا دچار فراموشي مي‌شوند و نمي‌دانند که قبلا چه نوشته‌اند. اين تناقض‌گويي‌ها دلالت مي‌کند بر اين‌که اين مسائل و افسانه‌ها، دروغ و جعلي و ساختگي است و همان انگيزه‌هاي سه‌گانه ذکر شده، براي جعل افسانه عبدالله بن سبأ حاکم است.

|
نویسنده: مهدی | تاریخ : چهارشنبه 11 تير 1393 بازدید : 39
ادامه مطلب
نظرات پست

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

مطالب مرتبط

ابزار هدایت به بالای صفحه

فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر