close
تبلیغات در اینترنت
وب سایت شخصی مهدی مظفری - 50

وب سایت شخصی مهدی مظفری - 50

منظره ای زیبا از سواحل بنگلادش منظره ای زیبا از سواحل کولالام پور منظره ای زیبا از سواحل بنگلادش

وب سایت روستای استخرسر
فقط حیدر امیرالمومنین است
خوش آمـــدید

تاریخ شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)


تاریخ شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)

 

 

سؤال: فاطمیه ی اول به لحاظ تاریخی معتبر تر است یا فاطمیه ی دوم؟

پاسخ آیت الله سید صادق شیرازی :

ایام فاطمیه به حسب روایات بیش از ده تا پانزده قول بوده ولی آنچه شهرت دارد، سه قول است: 

1.روایت «40» روز بعد از شهادت رسول الله صلی الله علیه وآله که مصادف با 8 تا 10 ربیع الثانی است.
2.روایت «75» روز و مصادف با 13 تا 15 جمادی الاولی است.
3.روایت «95» روز که مصادف با 1 تا 3 جمادی الآخره می باشد.
و خوب است مؤمنین همه این سه قول را عزاداری نمایند.
نویسنده: مهدی | تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392 بازدید : 14
ادامه مطلب

نظرآیت الله سبحانی در خصوص مصحف حضرت فاطمه(سلام الله علیها)

 

نظرآیت الله سبحانی در خصوص مصحف حضرت فاطمه(سلام الله علیها)

 

 

 آیت الله سبحانی درپاسخ به این پرسش که" گفته شود شيعيان قرآني به نام «مصحف فاطمه(سلام الله علیها)» دارند، اين مطلب تاچه اندازه صحت دارد؟" این گونه پاسخ داده است:

پاسخ: واژة «صحف» در قرآن به معناي مطلق كتاب آمده است، چنان كه مي‌فرمايد:

ـ «وَإِذا الصُّحُفُ نُشِرَتْ» .

«آنگاه كه نامه‌هاي اعمال منتشر گردد».

ـ «إِنَّ هـذا لَفِـي الصُّحُـفِ الأُولـى * صُحُفِ إِبْراهيـمَ وَمُـوسـى»

«اين، در صحيفه‌هاي نخستين، در كتاب ابراهيم و موسي است».

و همچنين«مصحف» نيز از همين ماده اخذ شده و به معناي دفتر يا كتاب جلد شده به كار مي‌رفت و در صدر اسلام حتي پس از درگذشت پيامبر، مصحف» نام قرآن نبود بلكه هر كتاب مجلّدي را مصحف مي‌ناميدند.

ابن ابي داوود سجستاني در باب گردآوري قرآن، در مصحفي از محمد بن سيرين نقل مي‌كند: وقتي پيامبر | درگذشت، امیرالمومنین علي (علیه السلام) چنين گفت:

«سوگند ياد كرد علي كه ردا بر دوش نيندازد مگر براي نماز جمعه، تا اين كه قرآن را در مجلدي جمع كنم».

اين جمله‌ها حاكي است كه در آن روزگار، مصحف به معناي دفتر بزرگ و يا كتابي مجلد بوده كه اوراق را از پراكنده شدن حفظ مي‌كرده، سپس به مرور زمان اختصاص به قرآن يافته است.

اتفاقاً روايات پيشوايان ما حاكي است كه حتي در زمان آنان، لفظِ مصحف به معناي كتاب و يا دفتر مكتوب بوده است.

امام صادق (علیه السلام) فرمود:

«هر كس قرآن را از روي برگ‌هاي مجلد بخواند، از چشم خود بهره مي‌گيرد».

و نيز در حديثي ديگر آمده است:

«خواندن قرآن از روي برگ‌هاي مجلد، عذاب را از پدر و مادر كم مي‌كند».

مورّخان درباره ترجمة خالد بن معدان مي‌نويسند:

«خالد بن معدان دانش خود را در دفتري ضبط كرده بود كه آن دكمه‌ها و دستگيره داشت».

خالد بن معدان از تابعين بوده و هفتاد صحابي را درك كرده است. و ابن اثير ترجمه او را در ماده كلاعي آورده است

پس تا اينجا روشن شد كه تا پايان قرن اول، لفظ «مصحف» به معناي كتاب مجلد و يا دفترچه جلد شده بود كه افراد دانش و آگاهي خود را در آن ضبط مي‌كردند. اگر بعدها قرآن را مصحف گفته‌اند، چون از ذهن‌ها بيرون آمد و بر برگ‌ها نوشته شد و به صورت مجلّد درآمد.

با توجه به اين مسأله، نبايد در شگفت باشيم كه دخت گرامي پيامبر داراي مصحفي باشد و دانش و آگاهي‌هاي خود را، كه از پدر بزرگوارش برگرفته بود، در آن بنويسد و براي فرزندان خود، به صورت بهترين ميراث، به يادگار بگذارد.

خوشبختانه فرزندان فاطمه(سلام الله علیها) حقيقت و واقع اين مصحف را شناسانده وگفته‌اند: اين مصحف، جز يك رشته آگاهي‌هايي كه از پدر بزرگوارش شنيده و يا از طريق ديگر به دست آورده، چيز ديگري نيست. اکنون برخي از روايات را مي‌آوريم:

حسن بن علي‘ فرمود : «نزد ما جامعه‌اي است كه در آن حلال وحرام وارد شده و مصحف فاطمه(سلام الله علیها) هست در حالي كه در آن كلمه‌اي از قرآن نيست بلكه املاي رسول خدا | و خطّ امیرالمومنین علي (علیه السلام) است و همگي در اختيار ماست».

امیرالمومنین علي (علیه السلام)  با عنايت كامل يادآور مي‌شود كه در آن حلال و حرامي نيست تا مبادا تصور شود وحي تشريعي بر دخت پيامبر نازل مي‌شده است.

امام صادق(علیه السلام) در روايت ديگر در توصيف مصحف فاطمه مي‌گويد:

«به خدا سوگند، كلمه‌اي از قرآن شما در آن نيست. راوي مي‌گويد: پرسيدم: آيا در آن دانش است؟ امام در پاسخ مي‌گويد: بله، ولي نه از دانش‌هاي معمولي».

با توجه به آنچه گفته شد، روشن مي‌گردد كه مصحف فاطمه(سلام الله علیها) ارتباطي به قرآن ندارد و كساني كه آن را دستاويزي براي تحريف قرآن قرار داده‌اند، اگر مغرض نباشند، ناآگاهانه و بدون تحقيق درباره واقعيت آن سخن مي‌گويند.

اكنون واقعيت را براي خوانندگان بيان مي‌كنيم:

«محدّث» در اسلام

يكي از معارف مسلم در ميان علماي اسلام، وجود افراد «محدَّث» در ميان مسلمانان است. فرد «محدَث» پيامبر نيست و بر او وحي نازل نمي‌شود، ولي در عين حال، فرشتگان، با وي سخن مي‌گويند و سخن آنان را مي‌شنود، و لذا او «محدَّث» بر وزن اسم مفعول نام گرفته‌ است؛ زيرا كه فرشته با او «حديث» مي‌گويد. بخاري نقل مي‌كند كه پيامبر | فرمود:

«در ميان پيشينيان از بني‌اسرائيل، مرداني بودند كه با آنها ـ از عالم غيب ـ سخن گفته مي‌شد، بدون اين كه پيامبر باشند. و اگر در ميان امت من چنين فردي باشد، آن عمر بن خطاب است»

كليني در كتاب كافي بابي تحت عنوان «إنّ الأَئِمَّةَ مُحَدَّثُونَ، مُفَهّمُونَ» آورده و رواياتي در اين مورد نقل كرده است. تمام اين روايات حاكي از آن است محدّث به کسی می‌گويند كه صوت فرشته را مي‌شنود، ولي او را نمي‌بيند. آنگاه اضافه مي‌كند: ائمه اهل بيت^ همگي «محدّث» هستند.

فاطمه «محدَّثه» است

دخت گرامي پيامبر | به خاطر كمال وجودي، از افراد «محدّث» به شمار مي‌رود؛ يعني صداي فرشته را مي‌شنيد، ولي او را نمي‌ديد و اين جريان، زماني رخ داد كه پدر والامقامش درگذشت. غم و اندوه او را فرا گرفت. در اين هنگام جبرئيل امين به فرمان الهي فرود آمد. اخباري را از آينده، براي او بازگو مي‌نمود و از اين طريق، مايه تسليت و تسلّي خاطر او را فراهم مي‌آورد. اکنون ويژگي‌هاي مصحف فاطمه(سلام الله علیها) را از زبان فرزندان او بيان مي‌كنيم:

امام صادق(علیه السلام) مي‌فرمايد: آنگاه كه خدا پيامبرش را قبض روح کرد، اندوه فراواني فاطمه(سلام الله علیها) را در برگرفت. خداوند فرشته‌اي را فرستاد تا او را تسليت بگويد. فاطمه(سلام الله علیها) امير مؤمنان را از آنچه مي‌شنيد، آگاه ساخت.  امیرالمومنین علي (علیه السلام) فرمود: هرگاه صداي فرشته را شنيدي، مرا آگاه كن تا آنچه مي‌گويد، بنويسم. اين گزارش‌ها كه از طريق فرشته به فاطمه(سلام الله علیها) مي‌رسيد و او در اختيار امیرالمومنین علي (علیه السلام) مي‌نهاد، در دفتري جمع شد و نام مصحف به خود گرفت، ولي در آن چيزي از حلال و حرام نيست، بلكه تنها گزارش‌هايي از آينده است.

نویسنده: مهدی | تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392 بازدید : 13
ادامه مطلب

نظر آيت الله سیستانی در خصوص خواب مصنوعى يا هيپنوتيزم

نظر آيت الله سیستانی در خصوص خواب مصنوعى يا هيپنوتيزم

 

سؤال :
نظر آيت الله در مورد خواب مصنوعى يا هيپنوتيزم چيست؟ خصوصاً چنانچه توسط شخص متخصص جهت درمان بيمارى روانى و اعصاب بكار رود. همچنين خواهشمند است بفرمائيد استفاده اين روش توسط خود شخص براى خودش به منظور درمان و يا پيشرفت چه حكمى دارد؟

پاسخ آیت الله سیستانی : مانعى ندارد
 

سوال :
حكم هيپنوتيزم چيست؟
پاسخ آیت الله سیستانی : فى نفسه اشكالى ندارد
نویسنده: مهدی | تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392 بازدید : 22
ادامه مطلب

نظر آیت الله وحید خراسانی در خصوص سند زیارت عاشورا

نظر آیت الله وحید خراسانی در خصوص سند زیارت عاشورا

سؤال : آیا به نظر حضرتعالی زیارت عاشورا معتبر بوده و سند و متن آن صحیح می‌باشد؟
 
پاسخ آیت الله وحید خراسانی :
 
زیارت عاشورا نزد فقهاء (اعلی الله مقامهم) از مسلّمات است و لذا معتبر بوده و احتیاج به سند ندارد. استفتاء کتبی از معظم له
نویسنده: مهدی | تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392 بازدید : 31
ادامه مطلب

معرفی چند نرم افزار تحت وب

 

 

 

 

نویسنده: مهدی | تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392 بازدید : 17
ادامه مطلب

نماز عید فطر اهل سنت در ایران واقعا چگونه برگزار شد ؟

از انجای که بساری از دوستان وهابی و شماری از عزیزان اهل سنت به موضوع نماز عید فطر و فشار  به منظور منع اقامه نماز عید توسط دولت جهموری اسلامی ایران اشاره نمودند قصد دارم طی پست کوتاه این امر را ثابت کنم که هیچ فشار و مشکلی نبوده است و فقط این یک دروغ است .

حضرت شیخ السلام حضرت مولانا عبدالحمید : 

هیچ فشاری از جانب حاکمیت برای اعلام عید در یک روز خاص نیست

 

اخلاص در عمل به منزله روح در کالبد است

هیچ فشاری از جانب حاکمیت برای اعلام عید در یک روز خاص نیست
مولانا عبدالحمید در مورد اعلام روز عید در کشور خاطرنشان کرد: بر ما لازم نیست که هر جای دنیا عید باشد ما نیز عید بگیریم. در هر منطقه ای علمای منطقه بر اساس شرایط و فقه خود عمل می کنند. هیچ فشار و اجباری از جانب نظام و حاکمیت برای اعلام عید در یک روز خاص نیست و ما بر اساس مسایل شرعی خود آزادانه عمل می کنیم."

ایشان به درگذشت برادر بزرگ خود، مرحوم حاج عبدالله اشاره کرد و ضمن تشکر از حضور مسئولان و مردم استان و همه کسانی که از خارج و داخل کشور به ایشان تسلیت گفتند، اظهار داشت : "ما تسلی و آرامش خود را از خدا می گیریم و تسلیم امر خداوند هستیم و راضی به زحمت دوستان نبودیم، اما از کسانی که زحمت کشیده و تسلیت گفتند تشکر می کنیم."

مولانا عبدالحمید در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران، از زحمات شورای شهر فعلی زاهدان تشکر و برای شورای جدید آرزوی موفقیت کرد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان از اختصاص زمین عیدگاه در فاصله ای دور از شهر ابراز ناخرسندی کرد و گفت: مسئولین بدون هماهنگی با علما و و مشورت با اهل سنت زمینی را برای عیدگاه اهل سنت در نظر گرفته و آن را تسطیح نموده بودند، اما به علت دوری مسافت و اینکه اکثریت قاطع مردم با پای پیاده به نماز عید می آیند، زمین پیشنهادی آنها مورد قبول واقع نشد. زیرا ما این زمین را برای تجارت و ساخت و ساز نمی خواهیم، بلکه فقط برای ادای نماز عید می خواهیم.
ایشان خاطرنشان کرد: بنا بر وعده مسئولین نماز عید قربان را –ان شاءالله- در عیدگاه جدید برگزار خواهیم کرد. 

لینک خبر در سایت ایشان : http://abdolhamid.net/persian/index.php/speeches/220-eid-fetr-1392.html

 

 

تصاویر گرفته شده از نماز عید فطر : 

 


 

نویسنده: مهدی | تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392 بازدید : 14
ادامه مطلب

شهادت ابوهاجر فرمانده تیپ ذوالفقار

ابوهاجر در روز دوشنبه 25 شهریور توسط دو گلوله اسلحه قناسه که یکی به ناحیه کمر و دیگری به قفسه سینه اش اصابت کرد به مقام رفیع شهادت نایل شد. پیکر این مدافع حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) در روزهای آینده به ایران منتقل و سپس از آنجا به شهر نجف فرستاده می‏شود تا در خیل عظیم مردم این کشور تشییع شود.

 

اخیرا خبری در رسانه های داخلی و خارجی مبنی بر شهادت «فاضل صبحی» جانشین فرمانده تیپ ذوالفقار منتشر شد که هیچ منبع موثقی آن تایید نکرد و توضیحاتی در مورد شهادت این فرمانده ارائه نشد.فاضل صبحی در سوریه به "ابوهاجر" مشهور بود که رشادت های زیادی در راستای حفاظت از حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) انجام داده و خبر شهادتش شیعیان را متاثر کرد.


به همین دلیل در صدد آن شدیم که صحت و سقم این خبر را مشخص کنیم که در همین راستا با «ابوغدیر» یکی از فرماندهان مدافع حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) به گفتگو پرداختیم.این مسوول مدافع حرم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ابنا، ضمن تایید خبر شهادت ابوهاجر اظهار داشت: مدافعان حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) علاوه بر اینکه حفاظت از حرم دخت امیرالمومنین را بر عهده دارند، در مناطق شیعه نشین سوریه که هدف حمله و تجاوز تروریست ها است نیز انجام وظیفه می‏کنند.

وی ادامه داد: ابو هاجر نیز به دلیل شجاعت و رشادت هایش، به عنوان فرمانده به شهر "درعا" که از جنوب سوریه با اردن هم مرز است، اعزام شد تا حافظ جان شیعیان این شهر باشد.ابوغدیر با بیان اینکه "درگیری شدیدی در آن منطقه رخ داده بود" اظهار داشت: در میان این درگیری، متاسفانه در روز دوشنبه 25 شهریور ابو هاجر توسط دو گلوله اسلحه قناسه که یکی به ناحیه کمر و دیگری به قفسه سینه اش اصابت کرد به مقام رفیع شهادت نایل شد.هنگامی که ابو هاجر با گلوله قناسه شهید و بر زمین افتاد، «عیسی ابو نوح» همرزم ابوهاجر، به کمک او شتافت تا پیکرش را از تیر رس تروریست ها خارج کند که وی نیز با گلوله قناسه به شهادت رسید.

این مقام بلندپایه مدافع حرم در پاسخ به سوال خبرنگار ابنا مبنی بر اینکه "در حال حاضر پیکر مطهر این دو شهید در کجا قرار دارد" گفت: پیکر مطهر ابو هاجر و ابو نوح را اکنون به حرم بی بی حضرت زینب(سلام الله علیها) منتقل کرده اند و مردم همراه با سربازان مدافع به سوگواری پرداخته اند.ابو غدیر در مورد تشییع پیکر ابو هاجر اظهار داشت: پیکر این غلام حضرت زینب(سلام الله علیها) فردا پنج شنبه و یا جمعه به ایران منتقل و سپس از آنجا به شهر نجف فرستاده می‏شود تا در خیل عظیم مردم این کشور تشییع شود.وی در ادامه این گفتگو در مورد وضعیت فعلی منطقه زینبیه گفت: در حال حاضر منطقه امن بوده و هیچ گونه درگیری صورت نگرفته است.

این مسوول همچنین درباره آخرین تحولات سوریه گفت: مدافعان حرم در روز یکشنبه 24 شهریور به منطقه "شعبا" اعزام شدند تا این منطقه را از وجود تک تیر اندازهایی که راه را برای ورود به فرودگاه دمشق نا امن کرده بودند؛ پاکسازی کنند. سربازان مدافع روز سه شنبه 26 شهریور درحالی به منطقه زینبیه بازگشتند که 15 نفر از تروریست ها را زنده دستگیر و سلاح های آنها ضبط کرده بودند.به گفته وی، در این عملیات دو نفر از سربازان مدافع به شهادت رسیدند.

گفتنی است، ابوهاجر که از کشور عراق عازم سوریه شده بود، در گفتگویی قبل از شهادتش اظهار داشت: ما در اینجا تیپ حضرت ابوالفضل العباس و تیپ ذوالفقار را تشکیل دادیم که متشکل از شیعیان عراق، سوریه و دیگر کشورهاست.زمانی که مبارزات در منطقه ما آغاز شد، به همراه ارتش سوریه وارد عملیات نظامی شدیم تا مناطقی را که توسط شورشیان گرفته شده بود پاکسازی کنیم.این شیعه عراقی همچنین تاکید کرده بود: گروه ما وظیفه مراقبت از حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) و مناطق شیعه نشین اطراف دمشق را برعهده دارد.

 

 

نویسنده: مهدی | تاریخ : پنجشنبه 28 شهريور 1392 بازدید : 32
ادامه مطلب

صدور دستور تکرار جنایت انفجار حرمین عسکریین (علیهما السلام) + سند

 

به تازگی یک سند سری فاش شده است که نشان از توطئه انفجار حرمین عسکریین (علیهما السلام) در سامراء برای بار دوم خبر میدهد. 

این سند سری از سوی خبرگزاری ملف نیوز منتشر شده ، و اصل سند از سوی سازمان اطلاعات و تحقیقات عراق صادر شده است. بر اساس این سند دستور این توطئه از سوی یکی از اعضای اصلی حزب العراقیه صورت گرفته است. 

شخص مذکور منصبی مهم در پارلمان عراق دارد و نماینده کریم شعلان و سخنگوی رییس پارلمان ناجح میزان که در حال حاضر مسئول تظاهرات طائفه ای و آشوب در برخی استان های است از همراهان وی دراجرای این طرح خنثی شده بوده اند. 

این جنایت قرار بوده با طرح ریزی و حمایت شخصی به نام "بهاء ریاض الکلیدار" که ساکن امارات است و با استفاده از تروریست های القاعده ساکن در استان های دیالی، نینوی، سامرا و با نظارت "ریاض الکلیدار"  پدر" بهاء الکلیدار" انجام شود.

نویسنده: مهدی | تاریخ : پنجشنبه 28 شهريور 1392 بازدید : 15
ادامه مطلب

پاسخ به شبهات دینی

دانلود فایل های pdf در زمینه شبهات دینی که شما عزیزان از ما درخواست کردید 


روايات صحيح السند «مهدويت» از طريق اهل البيت عليهم السلام

 

 

آيا در قبر و قيامت از ولايت علي و ائمه عليهم السلام سؤال مي‌شود؟

 

اثبات امامت در پنج دقيقه

 

آيا روايت معتبري در باره کندن در قلعه خيبر توسط اميرمؤمنان عليه السلام وجود دارد؟

 توجه برای دانلود روی متن فوق کلیک کنید  

 

 

 

 

 

نویسنده: مهدی | تاریخ : پنجشنبه 28 شهريور 1392 بازدید : 16
ادامه مطلب

درگیری های ترکیه شیعی – سنی شده است

 

 

آنان مراسم سنتی – دینی زیادی در نقاط مختلف ترکیه برگزار می کنند، مراسمی که شباهت زیادی با مراسم

صوفی ها و شیعیان دارد. آنان اختلافات زیادی با سنی ها دارند!


 خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از درگیری های چند ماه اخیر ترکیه، اعلام کرد که به نظر می رسد این درگیری های کم کم دارد به سمت درگیری های مذهبی شیعی – سنی تبدیل می شود.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: بررسی درگیری های چند ماه اخیر به ما این اجازه را می دهد که بگوئیم، این درگیری کاملا شیعی – سنی شده است. در واقع علوی ها شیعه و دولت و هوادارانشان سنی هستند.

گفتنی است علوی ها که بزرگ ترین اقلیت دینی - مذهبی در ترکیه به شمار می روند، در حال حاضر 15 تا 20 درصد از مجموع 76 میلیون نفر جمعیت کشور ترکیه را تشکیل می دهند.

به نوشته رویترز، علوی ها شباهت های زیادی به شیعیان و صوفی ها دارند. آنان مراسم سنتی – دینی زیادی در نقاط مختلف ترکیه برگزار می کنند، مراسمی که شباهت زیادی با مراسم صوفی ها و شیعیان دارد. آنان اختلافات زیادی با سنی ها دارند!

این خبرگزاری با هدف اثبات ادعای خود در ادامه نوشت: مرکز درگیری های چند روز اخیر منطقه علوی نشین "توزلوجایر" است. این منطقه فقیر نشین است و در حومه آنکارا پایتخت ترکیه قرار دارد. هر شب اعتراضات در این منطقه علیه دولت سنی "رجب طیب اردوغان" ادامه دارد.
نویسنده: مهدی | تاریخ : پنجشنبه 28 شهريور 1392 بازدید : 13
ادامه مطلب
صفحات سایت

ابزار هدایت به بالای صفحه

فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر